Cum sa va promovati compania atunci cand sunteti nou in breasla, nu aveti un buget prea mare si aveti doar cativa oameni dispusi sa va ajute. Bugetul multor companii la inceput este mic, la fel ca si resursele umane. Chiar si asa, oricare incepator are nevoie ca informatiile despre noua sa companie sa se raspandeasca cat mai larg. Pentru asta trebuie sa va stabiliti de la bun inceput cu precizie scopurile, sa construiti presupuneri inteligente pe care se vor baza deciziile, sa munciti mult si este de dorit sa “faceti” un produs in asa fel incat informatia despre el sa se imprastie de la sine. Va propunem spre atentie momente fundamentale ale strategiei de marketing pe care trebuie sa le adaptati pentru scopurile dumneavoastra.

1. Alegeti o nisa de piata

Determinati  „scara” de aplicare pe publicul afacerii dvs  viitoare – un oras, o regiune sau mai multe regiuni. Alegerea unei  nise concrete va va ajuta sa intelegeti pe deplin nevoile clientilor – tinta si a pietei.

2. Stabiliti biectivele

Punctul de plecare al muncii trebuie sa fie stabilirea in mod corespunzator a punctelor tinta. Scopul dumneavoastra ar putea fi, de exemplu, financiar – atingerea unui anumit nivel de venit, pentru auto-finantare sau atingerea unui anumit numar de clienti.

3. Decizii cu privire la buget

Acum, stiind obiectivele, trebuie sa setati un buget de marketing pentru a le atinge.  Nu aveti buget? Este posibil sa fiti in masura sa va atingeti obiectivul fara un buget, dar va lua o lunga perioada de timp.

4. Calculati rata de conversie estimata

Daca aveti 100 de clienti potentiali, cat de multi dintre ei se transforma de fapt in clienti platitori? Unul? Cinci? Zece? Faceti predictii rezonabile, nu fiti prea ambitios.

5. Cautati idei folosind brainstorming

Aceasta este, probabil, partea cea mai interesanta a procesului. Acum, obiectivul dumneavoastra este de a gasi cel mai bun mod de atragere a potentialilor clienti. Ideile creative sunt binevenite – de fapt, acest proces nu este atat de simplu pe cat pare la prima vedere. Strangeti  cat mai multe idei. Identificati caile si mijloacele pentru a atrage publicul, un loc unde puteti gasi potentiali clienti. Acest lucru poate fi gasit atat in spatiul virtual, cat si cel real. Ganditi-va la bloguri, retele sociale, expozitii, prezentari, etc.

6. Testati ideile selectate, iar apoi implementati-le in totalitate

Sa presupunem ca startup-ul este un magazin online cu produse pentru animalele de companie. In loc de a face publicitate pentru diferite produse de comercializare, pentru oricine detine animale de companie, v-ati decis ca un prim pas, sa vindeti paturi pentru caini intr-un anumit oras. Ati stabilit un obiectiv de a vinde 100 de paturi si de a folosi profiturile pentru extinderea afacerii. Puteti seta un buget de marketing de 5000 dolari pentru acest scop.  Ati facut presupunerea ca din 100 de potentiali clienti  doar unul singur va cumpara patul pentru cainele sau, astfel va asigarati ca aveti o rata de conversie de 1%.

Acum, stiti ca in scopul de a vinde 100 de paturi, va trebui sa va acoperiti cu o stategie de marketing pentru  10000 de proprietari de caini.

7. Dati cat mai multe posibilitati utilizatorilor sa vorbeasca despre dvs

Marketingul “din gura in gura” este foarte eficient pentru orice afacere. Acesta va permite sa interactionati cu clientii-tinta la un nivel mai personal. Retelele de socializare, blogurile, notificarile prin e-mail si alte mijloace de marketing fac ca acest proces sa fie mai usor decat a fost candva. Utilizati tactici care vor incuraja utilizatorii sa impartaseasca continutul dumneavoastra, pentru a-l recomanda prietenilor.

8. Faceti produsul exclusiv

Oamenilor le place sa se simta cei alesi, o parte din ceva nou si exclusivist. Distribuiti un numar limitat de invitatii in folosirea produsului dumneavoastra (de exemplu, invitatii pentru inregistrarea contului in serverul web) unei categorii de oameni stabilite din timp, care vor deveni “evanghelistii” brandului si va vor ajuta sa testati produsul inaintea lansarii oficiale pentru toti doritorii.

9. Intrati in contact cu liderii de opinie

Stabiliti care sunt liderii de opinie in nisa dumneavoastra si interactionati regulat cu ei. Scopul dumneavoastra este sa-i convingeti sa incerce produsul dumneavoastra si sa raspandeasca informatii despre acesta sub forma unor comentarii. Asta va va ajuta sa obtineti un auditoriu mai larg raspandit.