282077-1366x768


1. Cresterea momentelor de cotitura

Acest lucru este usor, sa nu credeti ca e greu. Cei mai multi dintre noi, prin natura umana, suntem robi ai obiceiurilor. Preferam ceea ce stim deja, evitam locurile unde ne putem simti straini. Intr-o sala plina de oameni, in loc sa incepem o conversatie cu un strain, vom incerca sa stam de vorba cu oamenii pe care ii cunoastem. Suntem atat de blocati in obiceiurile noastre, incat la nivelul constientului ignoram acest raport si continuam sa ne impotmolim in el.

Incercati sa va schimbati obiceiurile. Vizitati diferite cafenele. Cititi reviste, pe care nu le-ati citit vreodata. Incepeti o conversatie cu cineva in lift, in tren, mergand la o plimbare in parc, in ciuda vremii sau programului dumneavoastra. Inconjurati-va cu oamenii care sunt diferiti de dumneavoastra, fie prin nastere, fie prin profesie sau aparteneta la o cultura diferita. Scufundati-va cat mai des in aceasta „difirenta”.

2. Renuntarea la ceea ce este la suprafata

Daca luati decizii numai bazate pe logica, veti merge pe un drum „standard”. Veti face acelasi lucruri precum altii si astfel veti pierde posibilitati unice. Prietenul meu, Marcus Samuelsson, personalitate cunoscuta în domeniul culinar, proprietarul restaurantului Red Rooster, in care este bucatar-sef, mi-a spus cum a reusit sa devina un bucatar la o cina la Casa Alba, in onoarea vizitei premierului indian, Manmohan Singh.

Incepand din 1874, toate guvernele, foloseau bucataria francez-americana. La Casa Alba a fost invitat 15 bucatari recunoscuti, inclusiv Marcus, care trebuia sa propuna meniul de pranz. Marcus a avut noroc, toti au oferit meniul francez-american, care are componenta obligatorie- carne. Stiind ca prim-ministrul indian, Singh este vegetarian, Marcus a oferit meniul bazat pe preparate din bucataria indiana. El a fost ales pentru a gati cina si prin urmare, Casa Alba a rupt traditia de bucataria francez-americana pentru pranzuri guvernamentale.

3. Cresteti numarul de incercari, dar cu un scop

Pablo Picasso, in toata viata sa, a realizat mai mult de 50 mii de creatii. Conglomeratul de companii „Virgin Group” ruleaza simultan mai mult de 400 proiecte. Compania Rovio a dezvoltat 51 de jocuri, dar numai una dintre ele, “Angry Birds”, a devenit un best-seller. Toti acesti indivizi/companii au in comun faptul ca au facut o multime de incercari.

Inca de la lansarea sa in 2009, jocul “Angry Birds” a fost descarcat mai mult de un miliard de ori, iar compania Rovio a devenit cunoscuta. Rezultatul opiniei publice a adus un succes instant companiei. Dar lucrurile nu stau chiar asa… Dupa cum stiti, in ultimii opt ani, Rovio a dezvoltat zeci de jocuri. Dar, inainte de a “Angry Birds”, nici unul dintre jocuri n-a fost popular.